De eerste week overleefd!

11 oktober 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Ja ja, hier is ie dan, ons allereerste reisverslag. Het begon allemaal een week geleden. Joey en ik stapte op het vliegtuig naar Los Angeles om aan ons grote avontuur te beginnen. Na een lange vlucht, die verder goed was verlopen, waren we 's avonds aangekomen op het vliegveld in Los Angeles. Vanuit daar hebben we meteen de taxi (die trouwens vrij prijzig was) gepakt naar ons hostel gelegen aan Venice Beach. Daar aangekomen gingen we nog even bijkomen van de lange reis om daarna lekker naar bed te gaan, of ja lekker... We sliepen in een gezamelijke kamer met 8 personen waarvan ze allemaal op verschillende tijdstippen binnen glipte om te gaan slapen en waarvan de helft kei hard snurkte. Geen eerste goede nacht dus. De dag erna gingen we Venice Beach verkennen. Echt apart om hier rond te lopen, aan de andere kant van de wereld. Het imago van Venice Beach klopt trouwens wel: hippies, getinte personen die je vanalles aan willen smeren, werkelijk van allerlei soorten mensen lopen er rond. We zijn erna meteen doorgelopen naar Santa Monica pier, wie kent het niet. Een soort 'attractie park' op een pier boven zee, zo kun je het zien. Ook leuk om hier te zijn geweest. Later op de middag hebben we nog even op het strand gelegen, aangezien het weer zeer aangenaam was (zo'n 30 graden). Niets te klagen dus.

Na een wat betere nachtrust (aangezien ik oordoppen in had gedaan) zijn we de volgende dag onze campervan op gaan halen. Een grote witte chrystler stond op ons te wachten. Maar ik had nog nooit in een automaat gereden. Na wat uitleg van de medewerkster waren we klaar om te gaan, op naar de eerste camping. Het rijden ging me goed af, echt lekker makkelijk een automaat. LA verlaten bleek nog niet zo makkelijk te zijn: heeeeel veel files! Maar goed, we hadden tijd genoeg. Later op de middag waren we aangekomen op de eerste camping. Een simpele maaltijd stond op het menu: noodles. En nee, geen luxe noodles met kip en groente, maar noodles uit een zakje die binnen 3 minuten klaar zijn. Tja we zijn tenslotte backpackers.

De volgende dag stond Six Flags Magic Mountain op het programma. Dit pretpark is niet te vergelijken met de Efteling, Toverland of wat dan ook. Achtbanen achtbanen en nog eens achtbanen. En niet zomaar achtbanen, maar achtbanen waar je in moet staan, waar je in moet liggen, of achtbanen waarin je met 200 km per uur achteruit wordt afgeschoten. Echt geweldig dus. Wat hebben we een plezier gehad in dit park. Het was trouwens helemaal niet druk dus we hoefden bijna nergens te wachten. En 's avonds... Halloweeeen! Toen het donker werd, werd het park overspoeld met geesten, monsters, zombies en nog veel meer. Ook gaaf om dit mee te maken. En ik kan jullie vertellen: we hebben het overleefd!

De dag erna zijn we gaan rijden richting de Grand Canyon! Aangezien dit best een stuk rijden was hebben we tussendoor nog een overnachting gedaan op een nogal verlaten camping in de middle of nowhere. Na lang rijden waren we de dag erna aangekomen in het park en gingen we naar onze camping. Hier hebben we 's avonds nog even lekker rustig aan gedaan, en hadden we een wat luxere maaltijd: pasta tomato a la Joey! Die smaakte beter dan die noodles.

Na een vooral koude nacht ging we maandag eindelijk de Grand Canyon bezichtigen. Met shuttle bussen reden we langs de verschillende uitzichtpunten. Wauw wauw wauw. Wat een indrukwekkende en super mooie uitzichten op de Canyon! Enige nadeel: veel toeristen die allemaal foto's willen maken. Maar goed, dat wisten we wel van te voren. Echt apart om dit in het echt te zien in plaats van op tv of op de computer. De hele middag hebben we rond gereden om de vele uitzichten te bekijken. Ook hebben we delen gewandeld van het ene punt naar het andere. Na een vermoeiende dag was het tijd om weer lekker (koud) te gaan slapen.

De dag erna (oftewel vandaag) stond Monument Valley op het programma. Ook dit was weer een eindje rijden, maar zeker de moeite waard. Onderweg zie je eigenlijk alleen maar droog landschap met bergen en rotsen, nauwelijks een stad of enige vorm van beschaving te bekennen. Maar wel indrukwekkend om hier te rijden. Uiteindelijk hadden we de bestemming bereikt. Weer een geweldig uitzicht op de grote bekende rotsen. Heel gaaf om dit te zien. We zijn niet heel lang hier gebleven aangezien we nog helemaal naar Page moesten rijden naar onze camping. Op de terugweg stuurde mevrouw navigatie ons via een wel heel aparte weg naar de highway: offroad tussen de rotsen. We dachten echt, waar zijn we in hemelsnaam beland!? Grint wegen met stenen. Onze hele campervan schuddelde alle kanten op. En het bleef maar doorgaan. Uiteindelijk toch bij de highway uitgekomen, gelukkig! Achteraf kunnen we er wel om lachen. Alleen is onze witte campervan niet meer wit, maar bruin van het grint.

Dat was het voor nu. Morgen gaan we de Antilope Canyon bezoeken, maar hier over meer in de volgende blog!

Ciaooo!

Foto’s

3 Reacties

  1. Maarten:
    12 oktober 2016
    Hoi Marlon en Joey.
    Allereerst een pluimpje voor jullie beschrijving van de eerste week. Voor het thuisfront leuk om dit te lezen. Jullie hebben al veel gezien en dan zijn jullie nog maar net weg. Dat beloofd nog wat voor de komende maanden. Nog even een tip. Als je een route plant op je navigatie kun je die route vooraf ook bekijken. Je kunt dan meestal ook zien wat voor soort wegen je gaat rijden. Waarschijnlijk kun je ook instellen "onverharde wegen mijden" of "snelste route" i.p.v. "kortste route". Bedankt voor het mooie verslag en nog heeeeeeeeeeel veel plezier.
  2. Wim hendriks:
    12 oktober 2016
    Hallo Marlon en Joe,
    Nou wat spannend allemaal erg leuk, Zou er zo bij willen zijn en zeker om de andere kant van de Wereld te zien heb ik ook 1 keer meegemaakt en dat is waanzinnig spectaculair, Nou nog heel veel reis plezier en een erg leuk en mooi verhaal dank Jullie succes Weer, Groetjes Wim.
  3. Daniëlle:
    12 oktober 2016
    Haa Marlon en Joey,
    Jullie hebben al veel meegemaakt in een week. Leuk om te lezen ook, alsof je er echt bij bent (imaginary ;)) haha. Six flags had mij ook wel heel leuk geleken met al die achtbanen. Knap Marlon om zulke lange afstanden te rijden ergens waar je nog nooit bent geweest! Leuke foto's ook.
    Ik ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen.
    Veel plezier!
    Liefs Daniëlle