De laatse week in de VS: highway 1 & Hollywood

3 november 2016 - Hollywood, Verenigde Staten

Hoooooi,

Tijdens de laatste week van onze trip door de VS hebben we weer het een en ander meegemaakt, dus is het weer tijd voor een nieuwe blogpost. De planning was om via highway 1, een mooie route langs de westkust van de VS, van San Francisco terug naar Los Angeles te rijden. De eerste dag begon zeer fijn. Het zonnetje scheen, het was niet druk op de weg en we hadden mooie uitzichten op de stranden en de zee. Echter de tweede dag viel zwaar tegen. Regen en vooral heel veel mist blokkeerde onze uitzichten op de rotscliffs en de zee, net op het mooiste punt van de hele route. Balen dus! Het was zelfs zo mistig dat ik mijn snelheid flink moest minderen omdat ik bijna niets voor me zag. Onderweg zijn we nog gestopt bij een strand dat overspoeld was met heel veel, en vooral luie, zeehonden. Ze lagen allemaal op elkaar en maakte grappige geluiden.

De volgende dag was het gelukkig wel weer goed weer. We hadden een gezellige familie camping aan het strand. Aangezien de temperatuur vrij aangenaam was, hebben we onze zwembroeken aangetrokken en zijn we lekker op het strand gaan liggen. En ook al was het water ijs en ijskoud, we konden het niet laten om toch een frisse duik te nemen in de oceaan, brrrr. De camping waar we sliepen zag er heel sfeervol uit. Aangezien het bijna halloween was (wat echt een big happening is in Amerika) waren een heleboel campers en caravans gedecoreerd met pompoenen, geesten, spinnen en andere typische halloween versieringen (en daar stonden wij dan tussen met ons kale, mini campertje). Maar niet alleen op de campings, ook langs de wegen, in de steden, in de supermarkten, werkelijk overal zie je halloween versieringen hangen.

Na een paar dagen te hebben gespendeerd aan het rijden langs de kust waren we dinsdag aangekomen in Los Angeles om onze campervan in te leveren. Vanuit hier zijn we verder gereisd naar Hollywood, want daar lag ons hostel. Toch wel fijn om na drie weken in een auto te hebben geleefd weer een fatsoenlijke kamer te hebben met een prima bed. Omdat het nog vroeg op de dag was hebben we besloten om diezelfde middag Hollywood te gaan verkennen. En als je aan Hollywood denkt, denk je natuurlijk aan de Walk Of Fame, oftwel alle sterren van bekende acteurs, actrices, zangers, producers, etc. Deze 'Walk of Fame' was echter veel langer dan ik me had voorgesteld. Er liggen werkelijk waar immens veel sterren, en meer dan de helft kenden we niet. Ook zijn we nog op de foto gegaan met Spiderman, en hebben we tussen de hoge gebouwen door het 'Hollywood sign' gespot (de welbekende letters op de berg). 's Avonds waren we bek af en zijn we vroeg gaan slapen.

Woensdag zijn we Universal Studios Hollywood gaan bezoeken. Een soort pretpark met attracties en shows gebaseerd op bekende films zoals Harry Potter, Jurassic Park, Transformers en nog vele anderen. Het was er niet druk dus we hadden nergens lange wachttijden, ideaal! De attracties zelf waren stuk voor stuk heel erg vet. Vooral de 'Wizarding World of Harry Potter' was geweldig. Het lijkt net of je je in de film waant. Aan werkelijk ieder detail is gedacht: de werknemers waren gekleed als tovernaarsstudenten, je kon je eigen toverstaf kopen en daarmee objecten laten bewegen, of je kon een lekker boter biertje nuttigen op het plein, net zoals in de film. Dat laatste hebben we gedaan en smaakte, nou ja laten we maar zeggen apart. Verder hebben we ook nog de welbekende Stuido Tour gedaan, waar je in een treintje langs de Hollwyood studios en filmsets rijdt waar bekende films zijn en nog steeds worden opgenomen. Na een lange maar leuke dag zijn we teruggekeerd naar ons hostel. 's Avonds vond er een speciale activiteit plaats in het hostel: 'karaoke night with free drinks'. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Dus onder het genot van een gratis biertje (ofja meerdere biertjes) hebben we genoten, en vooral gelachen om de karaoke permances. En zelf was ik zo gek om ook mee te doen en lekker een nummertje te gaan zingen (en nee de glazen zijn niet gesprongen). Later op de avond zijn we nog met een groepje gezellige mensen die we in het hostel hadden ontmoet opstap geweest in downtown Hollywood. Wat is een pilsje hier duur man!!!! 7 dollar om precies te zijn. Maar hij smaakte gelukkig wel goed. Uiteindelijk was het tijd om terug te keren naar het hostel en lekker naar bed te gaan.

Vandaag hebben we uitgeslapen en een lekker lui dagje voor de boeg. Misschien nog even Hollywood Boulevard bezoeken, maar verder lekker chillen aangezien het onze laatste dag in de VS is. Wat is de tijd toch enorm snel gegaan, maar wat hebben we toch al vele mooie, diverse dingen gezien en meegemaakt deze maand. En ja, Amerika is vrij prijzig, en ja, je moet veel kilometers maken om dingen te bezichingen, maar dat was het zeker allemaal waard! Morgen staat ons volgende avontuur op ons te wachten, dan vliegen we namelijk verder naar onze volgende bestemming: Nieuw-Zeeland. Hier gaan we met een hop on/hop off bustour het hele land verkennen. Ook hier hebben we ontzettend veel zin in en zijn we benieuwd wat Nieuw-Zeeland ons te bieden heeft. Meer hierover volgt natuurlijk in onze volgende reisverslagen, dus houdt deze in de gaten!

Tot dan!

1. Daniëlle:
    3 november 2016
    Haa Marlon en Joey,
    Zo te lezen hebben jullie weer een leuke week achter de rug. Dat is wel vet al die attracties in Universal Studios! Grappig Marlon dat je karaoke hebt gezongen dat zal wel een gezellig avond zijn geweest.
    Ik had daar wel graag bij willen zijn haha, ik ben dan ook stiekem wel een beetje jaloers op jullie!
    Een goede reis en heel veel plezier alvast op jullie nieuwe reisbestemming. Ben benieuwd wat jullie daar weer allemaal meemaken.
    Liefs X Daniëlle
  2. Maarten:
    Ha Marlon en Joey,
    Fijn dat jullie ons zo goed op de hoogte houden. Wat hebben jullie deze week weer veel gezien. Ik denk dat we allemaal, net als Daniëlle, een beetje jaloers zijn.
    Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland en een goeie reis.
    Groetjes Maarten
  3. Wim hendriks:
    Hallo Marlon en Joey,
    Nou wat weer geweldig allemaal het is een heel belevenis, Avontuurlijk spannend en inspirerend nou ik wou dat ik erbij was als ik dat zo allemaal lees, dat pakt jullie niemand meer af, en kun je later aan je kinderen vertellen over je belevenis en ervaring geweldig toch, nou een hele fijne en vooral ontspannende voortzetting succes weer,
    Groetjes Wim.
  4. Brigitte Wolter:
    Hey Marlon en Joey,
    Super gaaf wat jullie in zo'n korte tijd allemaal hebben gezien, en ja ook ik ben jaloers op jullie haha.
    Nieuwe reis voor de boeg, Nieuw Zeeland, daar kan ik tenminste over meepraten, super mooi!!!! Vooral het Zuidereiland, dus geniet met volle teugen.
    Doeiiiii.
    Liefs vanuit ons koude kikkerlandje.

Brigitte